Musiken och reklamen

SvD innehöll idag en intressant artikel om hur musikindustri och övrig industri samverkar i reklamsammanhang. Ibland blir det lyckat och ibland inte. Det får mig att fundera över hur en reklamfilm för bibliotek skulle kunna se ut och låta. Vilka bilder skulle vi koppla till vilken musik, och hur ser den känsla ut som vi då vill förmedla?

Jag tycker att reklamen för Saab som gått sedan tidigt i våras är jättebra – det är bara själva bilen jag skulle vilja peta bort ur rutan… Det är stark musik till starka bilder. Därför kan jag inte låta bli att lägga in filmen från Youtube.

Och även en länk till hela låten >>

3 thoughts on “Musiken och reklamen

  1. Smart med bibbla i mataffär, just öppettider är ju ett problem tycker jag. Hos oss öppnar dom 12 tror jag, segt, jag går typ aldrig dit.

Kommentarer inaktiverade.