Partille bokhandel

Partille bokhandelDet här kan vara Sveriges mysigaste bokhandel! Jag var där på studiebesök förra året tillsammans med kollegor, för att få inspiration till hur bibliotekslokaler och medier kan presenteras på ett sätt som gör att folk hittar vad de ska, känner sig välkomna och tycker det är mysigt helt enkelt! Jag kan verkligen rekommendera er bibliotekarier som inte varit där att göra ett besök!

Anledningen till att jag fick åka dit med jobbet var egentligen att jag tillsammans med några andra kollegor gjorde en förstudie till ansökan om medel till ett projekt. Vill man läsa rapporten, går det bra här [pdf].

Ett bildspel med bilder som jag tagit i Partille bokhandel kan du titta på här! Tyvärr är bilderna ganska små då de redigerades för en webbsida.

Vill man läsa mer om projektet Det frågeorienterade biblioteket, kan man göra det på Länsbibliotek Uppsalas hemsida. Där finns också tips på en massa bra litteratur att ta till sig om det användarvänliga biblioteket. Jag vet att nu i augusti planeras en resa till Holland inom projektet, som omfattar bibliotek i Stockholms och Uppsala län.

One thought on “Partille bokhandel

Kommentarer inaktiverade.