En 35-åring i Facebook – uppföljaren

Nu har jag varit med i nämnda community i mer än en vecka. Och hur är det då? Jo, det blir faktiskt roligare och roligare! Visserligen har jag inte så jättemånga vänner där ännu, men en och annan har jag ändå lyckats hitta. Några f d arbetskompisar. Till och med min svägerska på andra sidan jorden.

Jag har gått med i några grupper och börjat diskutera och skriva lite. Pojkvännen har gått med (I’m stunned!) och vi har tävlat mot varandra i en musikchallenge. Vi har också testat vår matchning i filmsmak och fått veta att vi är ”soul mates”. Well well. Har lagt in lite fler musikapplikationer också. Och vampyrbitit folk.

Ja, ni hör, det är skojigt hela tiden. Men så värst seriöst, nää..? Kanske kommer den delen lite senare, att man får fler jobbkontakter på det sättet, som jag skrev om i mitt förra inlägg. Men just det där om man har vänner och släkt på andra platser i världen, då är ju Facebook ytterligare en möjlighet att hålla kontakten.

Vill du också vara kompis i Facebook?

