Bli den du ville vara – på Facebook

Det har hänt – det som jag funderade över redan de första dagarna jag var registrerad på Facebook. En ”kändis” har fått sin identitet stulen och bedragaren har knutit kontakt med hennes vänner och med obekanta, lagt ut bilder och allt det där man gör på Facebook.

Själv hittade jag fotbollsproffset Henrik Larsson genom att söka på mitt födelseår. Jag hajade till och tänkte att nu har någon fotbollsproffs-wannabee haft lite kul och skaffat kompisar i fotbollsvärlden, men ju mer jag läste i hans profil, ju mer övertygad blev jag om att det var den autentiske Henke. Men… jag tvivlar ändå. Varför var profilen öppen för alla att se till exempel? Det går t ex att undvika genom att inte registrera sig i något nätverk. Någon annan insatt får gärna kasta ljus över Henke-gåtan… Är det han eller inte han? 😛

2 thoughts on “Bli den du ville vara – på Facebook

  1. Oj då…hände inte något liknanade Carl Bildt? Vad blir konsekvensen för omåttligt populära facebook?

    Eftersom det tog mig många år innan jag skaffade en nymodighet som mobiltelefon julen 2003 så lär det här ju inte vara något jag behöver vara rädd för den närmaste tiden.
    Jaha, och så är det kanske ingen som skulle vilja stjäla min identitet i alla fall. :o(

Kommentarer inaktiverade.