Bokmässan

… kommer att vara den stora grejen kommande vecka. Läs vad bloggvärlden skriver om bokmässan.

Första gången jag var där gick jag i gymnasiet och åkte dit med en potentiell pojkvän. (Sedan dess har jag aldrig haft en pojkvän som velat åka på bokmässa…) I vuxen ålder har jag varit på mässan kanske tre-fyra gånger. Att åka i fortbildningssyfte har känts lite meningslöst, det finns så mycket bra fortbildning som kostar mycket mindre än mässan, och är mer relevant. Ska man åka dit i tjänsten, så ska det vara för att man har ett ärende. Tycker jag!

I år har jag verkligen ärende, eftersom jag för första gången själv ska stå i monter. Vi ska sälja Fråga biblioteket till i första hand allmänheten. Det är därför vårt program ligger som det gör, kl 15-17 på fredag och 11-13 på lördag. Det är alltså då man ska besöka KB:s monter, E01:20! 😉

Det blir rekordlång vistelse i Götet för mig, ända från onsdag till lördag. Dessutom ska jag få med Fråga bibliotekets nya t-tröjor (som jag ska få på tisdag) i en mängd som räcker till alla oss FB:are, inklusive ombyte förstås, och våra nya knappar! Och laptop inte att förglömma. OCH mina egna kläder samt några olika skor. Det här kan bli knepigt! Inte minst att hålla koll på att allt inte blir stulet på tåget…

Lite ågren har jag också för att jag inte hunnit kolla upp programmet alls. Jag får ju bara inte missa vänners, bekantingars och mina föreningars seminarier! Och prisutdelningen för Årets bibliotek, bara en sån sak. Man får helt enkelt skriva ut programmet och gå igenom det på tåget.

Ser fram emot dagarna i min födelsestad! Bokmässan – here we come.

