Idoler och tv

Ett nedslag i hemmet, innan det bär av på nästa resa. På kort tid har jag varit i Göteborg, Umeå och snart London. Och sedan blir det Malmö. Det är en liten Fråga biblioteket-turné, om någon undrar.

 I veckan har jag fått en ny biblioteksidol, jag har redan väldigt många idoler inom biblioteksvärlden, flera av dem har jag haft förmånen att arbeta nära. Vadå biblioteksidol, kanske någon tänker. Men det jag menar är de där människorna som gör något extra och som är inspirerande för andra som arbetar inom området, någon man kan ha som förebild helt enkelt. Vilka mina idoler är? Om ingen är nämnd, så är ingen glömd…

Nu ska vi åka iväg och se om vi kan införskaffa en ny tv. Den gamla från 1980 har dessvärre inga ingångar för nymodigheter som digitalboxar och annat som krävs för att man ska kunna se tv nuförtiden. Dessutom skulle det faktiskt vara kul att kunna hyra en film lite då och då, eller varför inte låna på biblan. Men, vilka kvalitetsapparater som gjordes runt 1980. Inget platt skräp då, inte.

Och jaha, alla som tror att Alex Schulman försvinner ur medie- och bloggvärlden räcker upp en hand.

