Före & efter

Denna blogg konverterar helt kort till en fotoblogg, där jag på Jojos uppmaning berättar om en bild, före och efter photoshop!

Jag har tagit en av bilderna från inlägget nedan, och visar före och efter redigeringen. Ser ni skillnad? Övre bilden är helt obearbetad, direkt ur kameran. Ganska mörk och inte så rolig att titta på. På den nedre ser man en katt med pigga ögon och ren fin päls! Detta har jag gjort: Använt Levels för att ljusa upp hela bilden, men behålla de svarta partierna mörka. Jag ”plåstrade” bort skräpet under Gretas ögon. Hue/Saturation användes för att dämpa mättnaden i det rosa/röda. Ett filter för att öka skärpan och ett annat filter för att ta bort bruset. Slutligen använde jag en ram som jag fått av Jojo och lade till ytterligare en bild (bearbetad på ungefär samma sätt) i ramen. Klart

Update: Jag måste ju länka till katternas blogg!

4 thoughts on “Före & efter

  1. Ja vad fint! Stor skillnad med små knep, kul att se. Jag har inte lagt märke till Gretas hjärtnos förut, gud så sött!!!

Kommentarer inaktiverade.