Oktoberläsning

Det blir mindre läst nu än vad egentligen har tänkt mig. Eftersom jag kan ägna åtminstone 2 timmar varje dag åt läsning (sitter på tåg) borde jag hinna en del. Men på morgnarna brukar jag ta med mig tidningen och på eftermiddagen är jag ibland för trött, dessutom är allt utom pocket tungt att bära på.

Nu är dock min Läst-sida uppdaterad med två nya titlar. En av dem, En shopaholic säger ja, fanns i bokkollots goodiebag, och var precis lagom för att hinna bli läst under helgens kollo. Kinsella skriver härlig chick lit, väldigt genomskådbar och lättillgänglig utan att bli tråkig. Klyschor? Ja tack.

Den andra oktoberlästa boken, Bevisbörda, är en deckare med otroligt invecklad intrig och många personnamn. Den var visserligen ganska underhållande, men inte det minsta trovärdig på nästan någon punkt. Och det borde väl deckare vara? Till exempel så finns det en kvinnlig expert på magsäcksinnehåll i boken, och när hon vill ha tag i en person som är expert på väldigt ovanliga svampar, så Googlar hon på ordet ”svamp”! Men hallå, informationskompetens någon…

Nu ska jag börja med det där förhands-exet från goodiebagen.

One thought on “Oktoberläsning

  1. hahahah, den var ju rolig med google sökningen. Men det är ngt som ibland böcker har som sin achilles häl, sin research. I veckan tittade nyligen på en film som heter ”hackers” från 1995. Den är söt men ack, vissa saker blir helt enkelt fel, och en hel del saker har dom gjort sin läxa på ett bra sätt. men visst påverkar sånt trovärdigheten.

Kommentarer inaktiverade.