Nya favoriter

Det allra mest användbara i Facebook är min Last.fm-applikation. Det har jag kommit fram till, efter att ha noterat att jag stannar kvar inloggad i FB bara för att kunna lyssna klart på mitt blandband samtidigt som jag jobbar, meljar, skriver etc. Jag har bara användt Last.fm sedan i somras, men det har sakta med säkert blivit en 2.0-favorit.

Bra egenskaper hos tjänsten:
– lätt att sprida sin lyssning via widgets som kan integreras i bloggar, communities etc (utom WordPress förstås, varför detta hårdnackade motstånd mot flashfunktioner?)
– man hittar ny musik som liknar musik man redan vet att man gillar
– man kan sätta ihop egna blandband
– information om ”grannar” dvs folk som har liknande musiksmak som man själv har
– och så finns allt det där med att tagga, skaffa vänner, kolla vilka konserter folk ska gå på etc.

Och nu har jag hittat en ny musikfavorit också, KT Tunstall, se nedan. Det är inte SÅ ofta jag gör det längre, man börjar bli äldre. Tycker hon är skitbra på alla sätt.

