Vårt virtuella vardagsrum

Så har då Minabibliotek.se haft pressrelease för bibliotekscommunityt Vardagsrummet. Jag är SÅ nyfiken på hur miljön ter sig från insidan! Tyvärr har jag ju inte lånekort för de aktuella biblioteken (kanske kan jag bearbeta mina Umeå-kollegor?). Stockholms stadsbibliotek har också ett bibliotekscommunity, men än så länge i betaversion. Våra användare finns inte där ännu (men snart?).

För övrigt tycker jag att Minabibliotek.se har väldigt snygg layout, jag gillar det stora bildsjoket som är det första man möts av som besökare. Stora bilder som ändå inte tar över webbplatsen totalt – hur lyckas man?

Inte konstigt att man har vunnit priser. Via Biblioteksbloggen kan man också se inslag i media från Vardagsrummets premiär.

5 thoughts on “Vårt virtuella vardagsrum

  1. Oj, jag blev också jättenyfiken! Kul att de lyckats ro i land projektet så väl! Sen kan man förstås undra om inte marknaden är mättad vad gäller communitys snart… rent generellt tror jag inte att man som användare orkar delta i hur många communitys som helst.

  2. Pingback: Vardagsrummet har öppnat! « Anns agenda

Kommentarer inaktiverade.