Tulpaner tulpaner

Nu finns det egentligen bara ett ljus i mörkret och det är tulpanerna. Blev helt lycklig när jag såg att de första börjat komma i butikerna för någon vecka sedan.

Läs gärna Tulpanmani – börskrasch under barocken från Populär Historia, som låter en hel del av sina artiklar ligga fritt på webben numera. Numera spekluleras om en ny IT-krasch.

Är Tulpanfeber av Deborah Moggach läsvärd?

I julklapp önskar jag mig fina fotoutskrifter av några av mina digitala foton. Min far har bra utrustning, så tydligen är det bara att ta med sig bilderna på ett litet minne så fixar han utskrifterna när jag åker dit i slutet av kommande vecka. Bra, bra. Kameran fick jag av honom i julklapp för två år sedan och jag har tagit över 11 000 bilder sedan dess. Bästa julklappen nånsin?

Tulpan med katt