BiblioBuster som widget och FB-applikation

widgetNu känner jag mig faktiskt lite, lite stolt, för jag har lyckats göra både en widget och en Facebook-applikation av den här bloggen. Tack vare den underbara bloggen iLibrarian och Widgetbox’s instruktioner ”applikationer för dummies”, typ. För jag är ju en dummie som prövar mig fram. Applikationen blev inte lika bra som iLibrarians blev, men ändå. Nu fattar jag aningens mer av principerna i applikationsbyggande. Jag undrar hur Elyssa Kroski alltid lyckas vara så pedagogisk och kreativ i sin blogg. Ibland tänker jag, lite fördomsfullt kanske, att eftersom hon är en tjej i min ålder så har jag lättare att fatta vad hon skriver om.

Lägg till BiblioBuster som applikation i Facebook (jag TROR att denna länk ska leda rätt, annars säg till).

Lägg till BiblioBuster som vanlig widget (obs, funkar ej i WordPress.com 😦 )

Widgetbox blidgets (bloggwidgets). Widgetbox Facebook-apps.

Alla vill förstås kolla in detta, eller hur? Inte? 😉 Poängen är väl att jag har lyckats med något för mig nytt.

3 thoughts on “BiblioBuster som widget och FB-applikation

  1. Pingback: Laboration… « Anns agenda

Kommentarer inaktiverade.