Den händiga bibliotekarien

Greta 1 årI mellandagarna ska allt hinnas som man inte hinner annars när man jobbar och åker tåg hela tiden. Eftersom jag har semester passar jag på att fixa det där dörrfodret i sovrummet som måste på plats innan jag säljer min lägenhet. Rubriken är tyvärr mest ett önsketänkande, för jag är verkligen inte händig. Visst, nu sitter fodren på plats, men ackompanjerade av x antal svordomar och några deciliter anletes svett. Nu återstår bara målning av fanskapet, och det får vänta till imorgon när jag påpassligt nog också fått en tid hos veterinären med min ena katt.

Eftersom det är jul lägger även bilen traditionsenligt av. Mycket lägligt, på motorvägen just efter att jag kört om två långtradare så stannar motorn. Det är i alla fall tur att det finns vägren i sådana lägen, annars hade jag (och familjen) varit illa ute. Min bil är en sådan som man har råd med om man är bibliotekarie och ensamstående, en skitbil alltså. Men eftersom jag varken är ensamstående eller anställd som bibliotekarie längre, så kanske det kan vara dags att uppgradera sig på den fronten.

Min bil brukar oftast starta igen efter en stund, så även denna gång och jag kunde köra hem den. Tänker använda den att köra till veterinären imorgon, det måste gå. För både veterinär- och verkstadsbesök är inte budgeterade. Hade möjlighet att träffa veterinären redan idag, men kunde inte med att dra dit kattungen på hennes 1-årsdag. Grattis lilla Greta!

Har varit skönt offline i nästan en vecka. Men snart blir det nya tag igen, kanske ska man våga sig på att göra lite fler Facebook-applikationer? Och så har jag fått en riktigt tjock bok om Photoshop CS2 i julklapp. Porträttretusch skulle vara kul att lära sig bättre.