Hårda paket & vampyrer

Jag tröttnade på att stå på plats 25 i kön på biblioteket, så jag såg till att ta hem ett paket från Adlibris istället. Se bilden. För nu orkar jag faktiskt inte vänta längre på del 2 och 3 i Stephenie Meyers vampyrtrilogi (som tydligen ska filmas). Två rejäla bitar på runt 600 sidor, New moon och Eclipse. Sedan har vi Peter Kihlgårds Kicki & Lasse, två Mark Billingham som jag kan dela med sambon och en av de få böcker som finns om den ras som mina katter tillhör, den vackra Cornish Rex.

Mina planer på att köpa mig en iPod nano får anstå till nästa vecka. I Min Lilla Stad finns det nämligen ingenstans som man kan köpa en sådan. Kan ni tänka!

Via Dikt & tankar ser jag att Låt den rätte komma in har premiär på Göteborgs filmfestival. Det är mycket att leva upp till för den filmen. Så därför vet jag inte om jag vågar se den. Biopremiär 14 mars. Lite likadant med kommande vampyrfilmen baserad på Meyers Twilight. Det känns som om det kan bli high school-varning på den.

Uppdatering 15/1: Mer i SvD om filmen Låt den rätte komma in här och här. Blogginlägg >>

3 thoughts on “Hårda paket & vampyrer

  1. Vilket härligt bokpaket du skickat efter! Har nyligen läst ”Om jag kunde drömma” – den var överraskande bra. Tycker den på pricken beskriver första (omöjliga) kärleken. Tror faktiskt att den filmen kan bli underhållande, men tyvärr blir den nog väl amerikansk. Jag skulle nog också vara lite ”rädd” att se en favvobok som film, men kanske för nyfiken för att låta bli…
    Själv fick jag hem Paulruds sista i brevlådan igår.

  2. Jag håller på att läsa bok två av Meyer just nu. Den är ingen besvikelse utan minst lika bra som den första! Även fast det är en del twists i boken som är lite… Ja, du får läsa så får vi se vad du tycker! 🙂 Är också nervös inför inför filmatiseringarna av mina favorit vampyrböcker, det som fungerar i en bok kan bli så fel på film om det inte görs på rätt sätt.

Kommentarer inaktiverade.