Hitta källan

Jag hade för mig att jag läst ett fint citat av Ernst Kirchsteiger om katter, men mindes inte vad eller var. (Ja, karln har ett roligt sätt att uttrycka sig.) Jag hittade citatet ganska snabbt, men det verkar väldigt svårt att hitta ursprungskällan till nedtecknandet av citatet. Vem skrev upp det först och när? Svara gärna den som vet. Vet ni vilket avsnitt av Sommartorpet det var så blir det pluspoäng 😉

Hursomhelst, här är citatet (hämtat här):

När en katt ligger och sover i ett rum finns det inte mycket mer för en inredare att göra där.

Jag hoppas i hemlighet att två katter ska täcka bristerna, när man inte orkar städa och hålla så bra ordning hemma.
Nora & Greta

3 thoughts on “Hitta källan

  1. Jag har det citatet på en tändsticksask som jag köpt på Designtorget. har flera stycken t o m 🙂 , med olika ernstcitat. Vet du att det finns en hel liten bok med hans citat? Ernstologi : fakta och citat från Ernsts underbara inredningsvärld

Kommentarer inaktiverade.