Nominera Årets bibliotek

Senast den 25 februari ska din nominering till Årets bibliotek vara inskickad till DIK. Bara ett bibliotek har förmånen att vinna, men även om ditt bibliotek ”bara” når pallplats, finns det stora marknadsföringsvinster att göra. Ni kommer att synas i lokalpressen, era låntagare och kunder kommer att önska lycka till i massor. Ni får anledning att hitta på roliga happenings och att vässa er verksamhet ännu mer. (Eftersom jag har arbetat på ett nominerat bibliotek, så vet jag.)

Vad tittar juryn på? Jo, saker som användarvänlighet, organisation, stabilitet, kreativitet, utveckling, bestånd och förankring bland kunder/användare i samhället.

Visst känner du till ett bibliotek som du vill nominera? Priset delas ut på Bok & bibliotek i september.

Årets bibliotek 2007 - KIB

One thought on “Nominera Årets bibliotek

  1. Nu har jag skickat in min egen nominering… Vem? Det säger jag inte, men lovar avslöja det om min kandidat vinner. 🙂

Kommentarer inaktiverade.