Varför har så få bibliotekarier skinnbrallor?

www.librariandressup.comJo, för det ingår inte i kläduppsättningen helt enkelt. Kolla denna söta bibliotekarieklippdocka, komplett med hyschpose och syndiga underkläder. Via Biblioteksrelaterat. Jag lyckades få dockan att likna mig själv litegrann(?). Det var inte lätt med utgångspunkt i den kläduppsättning som hon har.

Försöker påminna mig de gånger jag faktiskt har hyschat i biblioteket. Grejen är väl att skulle man hyscha på det där bibliotekariemässiga sättet så skulle man ju bli utskrattad. Jag har sträckt mig till ”Dämpa er, detta är en arbetsplats!”, när jag åthutat skrikande/springande/brottande elever i mitt skolbibliotek. Samt i vissa fall handlgripligen lyft bort dem.

2 thoughts on “Varför har så få bibliotekarier skinnbrallor?

Kommentarer inaktiverade.