Långresa

Jag har alltså varit bortrest ett tag, till Singapore, som närmare bestämt ligger någonstans mellan Malaysia och Indonesien. Ett fascinerande land. Det var dock nära att vi inte kom iväg alls. Jag fick vinterkräksjuka natten innan vi skulle åka. Hemskt. Vi fick avboka hela resan, eftersom den inte gick att boka om. Efter två dagar fick jag läkartid för att kunna få det läkarintyg som krävs för att man ska kunna få pengarna tillbaka. Så nu håller vi tummarna för det.

Med ett dygns marginal bokade vi en nya resa, förkylda, utkräkta och allmänt eländiga. Men vi kom i alla fall iväg! Resan blev ett par dagar kortare än tänkt. Igår kom vi hem efter en 14-timmars flygresa, missade dessutom vår connection i London så vi var på resande fot i ett dygn. Helt snurrig av jetlag har jag idag försökt jobba. Hann ialla fall igenom mejlboxen någorlunda. Strax kommer lite biblioteksrapporter från Singapore. Äntligen har jag hunnit ladda upp bilderna till Flickr, samt bearbeta och sålla lite.

