Därför älskar jag bibliotek…

Singapore SlingMotivera varför du älskar bibliotek och vinn ett LibraryLovers-paket! Jag missade att närvara vid lanseringen av LibraryLovers den 14 februari, eftersom jag drack min berömda Singapore Sling just då.

Men jag lade märke till att biblioteken i Singapore tagit efter Biblioteksföreningens m fl initiativ (eller var det tvärtom kanske?). I de bibliotek jag besökte fanns det anslagstavlor fyllda med pappershjärtan där människor (mest barn verkade det som), hade fått skriva motiveringar till varför de älskar sitt bibliotek. Det var kul att se, men jag har tyvärr ingen bild på det. Får bli en annan mer fritidsrelaterad bild istället.

2 thoughts on “Därför älskar jag bibliotek…

  1. Det är nog Singapore som härmas. 🙂
    Min dotter ligger och sover och snuttar på sin Library lover-napp as we speak.
    På nåt sätt tycker jag att det där hjärtat gör sig bäst på en napp.

  2. Jag tycker kampanjen är jättesnygg, förstår faktiskt inte dem som tycker den för löjlig/oseriös för biblioteken. Hey, inte är det så att alla nu kommer att tro att biblioteken befolkas av clowner? If only. Vi har ganska tråkig image i folks ögon nämligen.

    Jag skulle gärna se ytterligare produkter, t ex ett riktigt läppglans i LibraryLovers-rosa.

Kommentarer inaktiverade.