KUR-stress

Det är något med min bibliotekshjärna som har problem med att fylla i blanketter. Egentligen borde det vara enkelt för mig, då t ex katalogisering tillhör en bibliotekaries naturliga färdigheter. Idag ska ansökningarna till Kulturrådet om regionala biblioteksbidrag skickas in. Det passar inte min personlighet att vara ute i sista sekunden med saker och ting, särskilt sådant som jag inte känner att jag behärskar. Nu har jag i alla fall skrivit ihop alla papper.

Jag tycker att jag är värd att få köpa något till mig själv, men hittar inget jag vill ha. Några bra förslag till belöningar?

6 thoughts on “KUR-stress

  1. Vadå? Det är sex timmar kvar!
    Själv prövar jag med en kanelbulle/projektansökan.
    På måndag kan man gå in i KURs diarium och titta på vad alla andra sökt pengar för.
    Jag brukar göra en lista som jag lägger ut på bloggen, alltid retar det någon ;-]

  2. Herregud, går det inte att mejla in ansökan? Är KUR lite efter, eller? Kanelbulle och en god latte är en utmärkt belöning tycker jag.

  3. Jo, man mailar in sina ansökningar nu förtiden! Utmärkt för mig som har devisen ”Mot kvällen får den late brått”, fick in min sista nu kl 22.05!
    Lite sent för bulle, tar en whisky i stället.

Kommentarer inaktiverade.