Lamt

Att blogga om att man inte har tid att blogga är väl inte så fräscht egentligen. Och hur kan det gå så långt att man inte har tid att blogga? För det första, min hälsa har inte varit den bästa (är det fortfarande inte), jag håller på ett flytta (irl alltså) och har lagt ned den lilla energi jag för tillfället äger på Biblioteksbloggen, som fått en lite uppiffad yta. En Biblioteksblogg som funnits i snart 4 år, vilket känns som relativt länge i bloggvärlden – och inläggen med mitt namn från 2004, de har jag inte gjort (jag var då en gymnasiebibliotekarie som levde i fullständig okunnighet om framtiden), utan de är gjorda av den som då var admin (Gunilla Fors, ILS, Malmö,?).

Jag hoppar in i och ut ur Biblist som gubben i lådan. Ibland vill man fråga något, men orkar inte se vad alla andra frågar. Det blir för mycket oläst att deleta helt enkelt, för jag hinner inte ens läsa vad allt handlar om. Tråkigt men sant.