Uppdatering

Det har varit tyst ett tag här nu, vilket beror på att jag har varit svårt sjuk. För precis en vecka sedan opererades jag för en hjärntumör och sägs nu vara botad. Det är inte varje dag man får en ny chans i livet och jag är mycket tacksam för det. Nu har jag en lång rehabiliteringsperiod framför mig, med gott hopp om att bli återställd. Jag har planer på att starta en blogg om min sjukdom, som en del i min egen behandling. I så fall lägger jag väl en liten länk härifrån om någon skulle vara intresserad.

Idag är jag hemma på min första permis efter operationen, men ska annars bo på ett rehabiliteringshem i några veckor. Enligt ryktet finns där datorer med uppkoppling.

När man blir svårt sjuk hamnar man i en egen liten bubbla och det kan vara svårt att föreställa sig hur familj, vänner och omgivning upplever det hela. Jag vill gärna hälsa till er som har tänkt på mig och kanske undrat.

25 thoughts on “Uppdatering

  1. Anna-Stina, vi är många som blev riktigt oroliga när vi fick höra, och vi är många som är glada över att veta att du är på väg tillbaka! Vi tänker på dig!

  2. Hjälp, en sån chock jag får! Men underbart att höra att du är botad, hoppas att rehaben går bra. Kämpa! Håller med Peter, du behövs och du gör skillnad!

  3. Nu sitter jag vid arbetsterapins datorer här på hemmet. Det här är verkligen en ny värld för mig, vad som finns för hjälp till människor som går igenom svåra sjukdomar. Tack för era hälsningar! 🙂

  4. Shit shit shit. Du med din superduper-intelligens och kreativitet måste verkligen vara rädd om hjärnan. Tur att sjukvården fattade det och gjorde ett bra jobb.

    Tusen goda tankar till dig. Är de inte snälla på ”hemmet” även i fortsättningen så kommer jag och piskar dem (det är ett löfte).

  5. Vad roligt att du är på g igen, jag har verkligen saknat dina inlägg och kommentarer, det har känts att du fattats. Jag visste inte hur det stod till, såg bara att du hade ont i nacke och rygg osv. Sänder dig en hälsning så här och önskar dig självfallet så god bättring som tänkas kan!

  6. hallå Anna-Stina! hoppas att du får tag på en dator på terapin så att du blir återställd snart! lycka till och kämpa på!

  7. Oj! Jag vet inte vad jag ska säga. Vad hemskt! Jag hade ingen aning…. du har ju nämnt att du varit sjuk, men jag tänkte väl mest att det var alla vårförkylningar som är i omlopp. Fantastiskt underbart att det gått bra med operationen, och jag hoppas att rehabiliteringen fortsätter i samma anda. Stor, hård björnkram! ❤

  8. Å vad jag har tänkt på dig. Det är skönt att höra att du nu har hittat kraften och att det går framåt. För det såg inte bra ut när du vinglade omkring med smärtan i huvudet, jag önsar så att vi bara hade stt dig i en taxi upp till sjukan för flera veckor sedan.
    Lycka till
    Rebecca

  9. Ja det här var inte lätt att greppa, men också jag vill önska all kraft och lycka tills du är helt ”tillbaka” igen.

    Sara

  10. Hej Anna-Stina!
    Vad skönt att det har gått bra. Jag önskar dig lycka till med rehabiliteringen!

    Hade jag vetat det här hade jag inte skrivit ”krya på dig” i det som (jag tror) var vår senaste kontakt (en kommentar på min blogg). Det låter futtigt i det här sammanhanget.

  11. Anna-Stina, vad glad jag blir över att operationen gick bra och att du återhämtat dig så bra! Lycka till med rehabiliteringen! Varma hälsningar från Marja

  12. Inte visste jag att du varit så sjuk. Skönt att höra att operationen gått så bra och jag har läst på din nya blogg. Rehab verkar också gå bra. Håller tummarna för att du blir helt återställd och snart är på banan igen. Jag kan ana hur det känns att få en andra chans. Min man njurtransplanterades för snart 20 år sedan. Han mår finfint nu och nästa helg firar vi att han varit frisk i 20 år. Då när vi bara var drygt 20 och nyförlovade och tyckte att vi hade hela livet framför oss så var det rätt tufft. Sedan när transplantationen var över och allt gick bra osv så var det verkligen som att ha fått en andra chans.
    Ha det gott hälsar Anita

  13. Det är så kul att få lyckönskningar på bloggen! Tack för att ni tänker på mig 🙂 Jag mår bra, som ni förstår och är helt fokuserad på rehabiliteringen.

  14. Oj, vad ska man säga till en människa som precis har överlevt en hjärntumör -det är ju jättestort. Ta hand om dig och jag hoppas att du får må bra.

    Jag kikar in här emellanåt och läser lite, har aldrig kommenterat, förrän nu. Jag gillar inte att uppmärksamma personer enbart på grund av sjukdomar, eller andra tråkiga saker, så det här inlägget skriver jag för att visa min uppskattning över hur bra du skriver, både här och på knoppenihjärnan och att du är så klarsynt och -tänkt. Keep it up 🙂

  15. Tackar, Camilla! Nej, det är tråkigt med sjukdomar och det är helst inte något jag vill bli uppmärksammad för i framtiden. Därför startade jag en annan blogg om det, och i rehabiliterande syfte. Säkert kommer många som jag träffar framöver att förknippa mig med sjukdomen, men förhoppningsvis ändrar det sig med tiden. Men jag har absolut inget problem att prata med den som undrar om min sjukdom.

    Du har också en fin blogg!

Kommentarer inaktiverade.