Biblioteket.se

Jag blir väldigt glad över att upptäcka hur bra Biblioteket.se är, när jag nu börjat använda webbplatsen som en autentisk användare och inte som i första hand bibliotekarie. Tema- och listsidorna är guld värda, trots att jag inte hittade just den typ av lista som jag för tillfället eftersöker. Jag får nog ta och sätta ihop en lista på egen hand som kanske på sikt kan komma med bland de andra.

Den typ av lista jag tänker på handlar förstås om litteratur om att överleva svåra sjukdomar. Den litteratur som annars är lättast att hitta på temat överlevnad handlar förstås om förintelsen. Det finns också väldigt mycket litteratur om människor som INTE överlever och om sorg.

I helgen ska jag besöka mitt lokala stadsdelsbibliotek som vanlig låntagare, har jag tänkt. Det är säkert jättenyttigt att verkligen ta det perspektivet då och då. Det var också väldigt lätt att hitta öppettiderna och eventinformation om mitt lokala bibliotek på webben. Kanonbra.

