Nya tidskriften för affärskvinnor

Har ni läst den, Passion for Business? Jag köpte mig ett ex idag och hann bläddra i en halvtimma. Jag har svårt att ha en definitiv åsikt om den, eftersom jag inte är ”affärskvinna” eller företagsledare eller så. Men jag kände att det saknas en liknande tidning för alla oss som faktiskt inte arbetar inom näringslivet, men ändå vill ta del av karriärutveckling och liknande ämnen, parat med en glossig känsla. Eller finns den tidningen redan, fast jag inte upptäckt den?

Det där med att klä sig för jobbet, det måste vara ett dilemma som många av oss delar? Hur ska t ex en bibliotekschef klä sig för att känna sig bekväm och samtidigt få respekt från politiker med flera? (Läderbyxor, någon?)

Bokhoran Johanna Ö var inte imponerad. Jag måste nog djupläsa lite mer för att kunna uttrycka en bestämd åsikt.

