Kommersiell eller inte – det är frågan

Till en annan av mina privata bloggar har jag fått ett förslag, att om jag är med och marknadsför en tävling för ett visst företag (ämnet knyter an till min blogg) så kommer de att länka till mig osv osv. Ja, ni vet hela det där bloggtävlingsköret.

Något inom mig skriker ”Nej, nej, detta är inte vad min blogg handlar om!”. En annan del av mig säger ”Men det vore väl inte så dumt att få lite fler besökare?”.

Vojne, jag får nog ta en funderare över natten. Hur hade ni gjort?

4 thoughts on “Kommersiell eller inte – det är frågan

  1. Om dealen är att du marknadsför EN tävling, d.v.s samarbetet inte är av någon längre art, så kan du ju alltid testa. Du säljer ju inte din själ och heller inte din blogg.. Upptäcker du att det där med sponsrade tävlingar inte är något för dig, så vet du ju iaf det.. Jag tycker du ska testa! 🙂

  2. Tack för dina synpunkter! Jag har dock redan svarat att jag inte deltar… Kanske någon annan gång istället.

  3. Jag har ingen blogg, men är rätt tveksam till reklam. Det gäller verkligen att fundera på vad man vill uppnå, både med bloggen och med marknadsföring. I vilka sammahang vill man finnas.

  4. Absolut. Varför skriver man, för att jättemånga ska läsa, eller för att de verkligt intresserade ska läsa? Man riskerar att förlora i trovärdighet, plus att man väl borde få betalt om man gör reklam? Dessutom finns det juridiska aspekter.

Kommentarer inaktiverade.