Bygg en egen plugghäst för datorn

I dessa hemmafixartider kan den händige nu även bygga sin egen plugghäst. Alla som någon gång besökt Linnés Hammarby utanför Uppsala, vet vad jag menar. Det är en stol där man sitter ”bakvänd” och har en skiva framför sig där man kan lägga sin bok, eller varför inte laptop. Själve Linné tyckte mycket om denna ergonomiska möbel.

Från Plugghästen.se går det att beställa en gratis ritning på plugghästen, i moderniserad form, och bygga den själv. Är man inte fullt lika händig kan man beställa hästen i ett platt paket och montera själv à la IKEA.

Varför inte ställa ut plugghästar som datorarbetsplatser i biblioteket?

6 thoughts on “Bygg en egen plugghäst för datorn

  1. Tro det eller ej, men vi har faktiskt en hel radda sådana på mitt bibliotek! Har visserligen aldrig sett någon sitta där med dator, men det är mysigt att sitta och läsa på dem. Fast mest bara för att de ser så roliga ut, jag tror aldrig jag kommer börja tycka att de är bekväma. 🙂

  2. Jag har faktiskt föreslagit att man ska införskaffa några såna till det nya stadsbiblioteket i Stockholm. Vi får väl se om det blir så.

Kommentarer inaktiverade.