Vilken rss-läsare gillar du?

Nu närmar sig dagen då jag måste byta upp mig i fråga om rss-läsare. Hittills har jag använt mig av Pageflakes, därför att jag gillar gränssnittet. Men sedan en tid tillbaka är det omöjligt att öppna inlägg från Blogger via Pageflakes. Och det är ju jättemånga bloggar som använder sig av Blogger! Alltså är det mycket knepigt varje gång jag vill ta del av hela innehållet i en post från en Blogger-blogg. Och så kan man ju inte ha det.

Vad använder ni er av, som läser den här bloggen? Bloglines, Google reader, eller kanske IExplorer, Firefox, eller Bloggkoll

Jag föredrar en webbaserad läsare där jag via en publik sida kan dela med mig av vilka bloggar jag läser, i ett enkelt och snyggt gränssnitt. Har jag några val utöver Pageflakes och Netvibes? Jag hittade en lista med webbaserade läsare här, men hjälp, vilken ska jag välja? Tips emottages tacksamt.

10 thoughts on “Vilken rss-läsare gillar du?

  1. Precis som du gillar Pageflakes för gränssnittet gör jag detsamma när det gäller Netvibes. Har en del på Google Reader också men kollar faktiskt det mer sällan eftersom det är Netvibes jag bygger upp.

  2. Jag har använt Bloglines i flera år och gillar den. Enkelt att komma igång och att använda. Det går att dela med sig av vilka bloggar man läser.

  3. Använder också pageflakes mycket pga gränssnittet, men har även jag börjat irritera mig på att det är svårt att öppna blogger-bloggar. Det går dock, men kräver några extra klick…

  4. Hmm, men det verkar ju som om bara Pageflakes och Netvibes erbjuder möjligheten att dela flödena med andra, utan inloggningar och tjafs. Jag vill ha en snygg sida som vemsomhelst kan se. Det blir nog så att jag får välja Netvibes ändå, vilket är helt ok för mig, den är så lättarbetad. Men man tycker ju det borde finnas fler alternativ 🙂

  5. Av någon underlig anledning går det nu utmärkt att läsa blogger-bloggar med Pageflakes – i alla fall för mig… Vet inte vad som hänt, men bra 🙂

Kommentarer inaktiverade.