Bok.nu utvecklas

Det blir allt roligare att gå in på Bok.nu, lägga in lite nya betyg och kommentarer och se vilka böcker som man blir rekommenderad att läsa. För nu börjar boktipsen verkligen bli relevanta! Jag kan absolut tänka mig att läsa flera av de romaner som jag rekommenderas. Extra plus för alla författarporträtt och blogginlägg som också exponeras.

Kul också att man kan hämta en widget till sin egen blogg som visar t ex vilka böcker som är favoriter eller vilka böcker som man tänker läsa. Men som vanligt accepterar WordPress bara enklaste formen av html, vilket omöjliggör för alla oss wp.com-bloggare att dela sådana kul saker med våra läsare.

boknu1

6 thoughts on “Bok.nu utvecklas

  1. Jepp, reggat och snabbtestat… men måste nog kolla runt lite mer och ge det lite mer tid. Ser intressant ut dock 🙂

    Konstigt med Pageflakes… Hade olika problem beroende på om jag använde det hemma eller på jobbet – trodde det hade med Kriminalvårdens datorer och nätverk att göra – som ju är i en liga för sig… men nu fungerar det på båda ställena. Skumt, men bra.

  2. Jag är medlem i Bok.nu, men jag förstår inte riktigt hur det fungerar. Kan man lägga till egna böcker? Det verkar som folk gör det, men jag hittar ingen sådan funktion. Hur gör man för att få tag i en widget? *Känner mig lite som en idiot.*

  3. Jag är nog inte rätt person att svara, utan du får vända dig till Bok.nu. Man kan inte lägga till några böcker själv, utan innehållet kommer från databasen Bokrondellen. Du kan däremot betygsätta alla böcker.

    Widgets får du via sidan ”Mina listor” under ”Min profil”. För varje lista kan du klicka på ”lägg till i min blogg” och så får du en kod att klistra in. Hur bra det funkar beror väl bl a på ditt bloggverktyg… lycka till!

Kommentarer inaktiverade.