Livet som utvecklingsledare för bibliotek

Vissa veckor är mer krävande än andra, men det finns nästan alltid mycket positivt att ta med sig i mitt jobb. Denna vecka tänker jag särskilt på:

  • att presentera en annorlunda idé och få positivt gensvar
  • att möta lite misstänksamma ansikten som på några timmar av aktivitet förbyts i försiktig entusiasm

Jag tänker också på hur viktigt det är att ha respekt för att människor tänker på olika sätt, lär på olika sätt och på olika lång tid.

Och så till nyheten för dagen, öppnandet av det nya t-banebiblioteket i Högdalen! Tyvärr hade jag själv inte möjlighet att vara där (jag var i vackra vinterbergslagen), men i detta inslag från Abc-nyheterna ser jag både Krister, Eva och Ali! Bland andra. Wohoo, fler bibliotek på spännande platser! Invigningen av Stureplansbiblioteket i maj vill jag bara inte missa. (Om jag inte hade bloggat med Wp hade jag kunnat bädda in inslaget i denna post…)