Lyckad Flickr-närvaro

Riksantikvarieämbetets satsning att lägga ut gamla foton på Flickr Commons förefaller ha varit lyckad hittills (många visningar och kommentarer). De mest nypublicerade fotona kommer ur en svit bilder tagna av Carl Curman som bodde i Lysekil runt förra sekelskiftet.

Eftersom jag inte har någon sommarstuga att fly till nu i påsk, får jag istället drömma mig bort via denna gamla bild från Käringön (Old Bitch Island!) på 1880-talet. Där har jag varit många gånger, och även på Måseskär som skymtar i bakgrunden.

Och kolla på dessa tre kvinnor, utspridda på gräset i sina 1880-talsklänningar! Vilken fin bild! Kulturskatt.

2 thoughts on “Lyckad Flickr-närvaro

  1. Frågan är väl om käring ska översättas old bitch… jag tror egentligen det handlar om käring som i käresta…🙂

Kommentarer inaktiverade.