Bluff eller bra?

Idag hänvisar jag till mitt inlägg i Biblioteksbloggen om Malmö operas bloggmarknadsföring. Även jag var en av dem som fick det där brevet. Ärligt talat blev jag först förvirrad, brevet var inte så välskrivet. Spam? Sedan blev jag stormförtjust. Vilken vacker blogg och så många positiva reaktioner den har väckt!

Det känns dubbelt. För det första, ett genialt sätt att berätta en opera, i bloggform, och samtidigt väcka intresse hos en tänkt målgrupp. För det andra, är bloggen bluff och bedrägeri därför att den är utformad av en reklambyrå? Av drivna skribenter och fotgrafer, istället för av en begåvad tjej i sena tonåren. Om jag hade läst bloggar med ”vardagsbetraktelser” så hade jag definitivt läst denna. Men nu när jag vet att den är skriven av en copywriter(?) så känns det måhända inte lika angeläget. Å andra sidan, skulle inte ”bluffen” ha avslöjats, så skulle inte marknadsföringen ha avsedd effekt. Man ska ju koppla till operan Vanessa. Som går att lyssna på i P2 Live den 2 maj. Se ett program på Youtube om operan.

One thought on “Bluff eller bra?

  1. Pingback: Olika sätt att bränna pengar « BiblioBuster

Kommentarer inaktiverade.