50 000

Igår nådde jag 50 000 besökare på denna blogg. Milstolpar ska uppmärksammas! Jag skriver på två andra bloggar som har fler besökare än denna. Och jag känner ofta att BiblioBuster blir lite styvmoderligt behandlad av mig själv. När tiden inte räcker till så är det den här bloggen som blir lidande, oftast.

Igår var jag på konferens och då är det lättare att mikroblogga från mobilen. Mitt Twitterflöde kan man också följa via den här bloggen, i widgeten högst upp till vänster på sidan.

Andrew Keen (Cult of the amateur) skriver om Twitter versus FriendFeed. Jag tycker det är lite som att jämföra äpplen och päron. Så mycket mer kan ju feedas via FriendFeed än Twitter, eller har jag missat något? Interaktiviteten i FriendFeed uppfattar jag också som lägre (mitt flöde ligger i vänsterspalten på denna blogg). Även om man kan gilla och kommentera är det inte så jättefrekvent i FriendFeed. FriendFeed är en lifestream, medan Twitter är småprat. Än så länge tror jag att jag gillar FriendFeed mer. Även om tjänsten har få användare.