Ett kongressombud har sett dagens ljus

Idag fick jag ett mejl om att jag valts som ombud till DIK-förbundets kongress i november. Tack Anna-Stinasnälla ni som har röstat på mig! Det är verkligen något att leva upp till, en av 39 valda av totalt 101 nominerade. Jag ska försöka motsvara förtroendet. Vet inte ens vem det var som nominerade mig från första början.

Jag har aldrig deltagit i en kongress förut, men lovar att läsa på innan. Min fackliga erfarenhet kommer från min bakgrund som lokalfacklig förtroendeman och som medlem i DIK Bibliotekarieförbundets styrelse. Det känns kul att få vara med och diskutera de övergripande frågorna, som man ju gör under en kongress. Vilka frågor är det viktigt att de fackliga organisationerna arbetar med på ett centralt plan? Det går bra att mejla mig eller kommentera angående vilka frågor som känns viktiga för dig som läser detta. Glömt inte heller att man kan motionera till kongressen.

2 thoughts on “Ett kongressombud har sett dagens ljus

  1. Soffa!!!! skulle jag ha utropat nu om jag vore kines. Om man är först med att kommentera ett blogginlägg sitter man nämligen i soffan och det är fint…

    Men det var egentligen Grattis!!!! jag tänkte hojta.

Kommentarer inaktiverade.