Konferenstwitter

Ett ganska stort användningsområde för Twitter är konferensrapportering. Nu har jag varit på konferens i snart två dagar och rapporterat därfrån med små meddelanden och länkar. Se widget till vänster om detta inlägg. Jag trodde redan innan att jag skulle bli ensam om att Twittra från konferensen och det blev jag också.

Frågan är hur intressant det kan vara att följa en konferens via twittrande på distans. Om det dessutom bara finns en enstaka twitterröst. Ja, det kan jag inte svara på. Men för mig har det i alla fall varit kul och givande att twittra istället för att skriva traditionella anteckningar. Eftersom jag valde att ta med mig laptopen kunde jag omedelbart kolla upp alla länktips som nämndes och twittra en del av dem. Ett bra sätt att spara länkar och att få ett fylligare innehåll i konferensen, genom att ta del av webbinnehåll direkt. En positiv upplevelse för mig! Och förhoppningsvis för ytterligare någon.

Min egen presentation ligger här http://www.slideshare.net/annastinacecilia/ntverk-fr-utveckling?type=presentation (WordPress krånglar, därav hela länken utskriven.)

Konferensprogrammet finns här: http://www.f.lanbib.se/download/18.e15ebb712089a2f40e800012121/gymnasiebibliotekskonferens.pdf

2 thoughts on “Konferenstwitter

  1. Jag tycker att ditt konferenstwittrande var exemplariskt! Det blir meningsfullt om man som du blandar rena upplysningar med korta reflektioner och länkar. Tack!

Kommentarer inaktiverade.