Bibliotekens tjänster och unga

Bibliotek25 skriver idag ett bra inlägg om unga och sociala medier, där man hänvisar till den unge bloggaren Gustav Holmström, 14 år. Han svarar själv och såhär skriver han om bl a bibliotekens mobila tjänster:

Jag har börjat använda biblioteket (i Örebro) mer nu för att de i Opac lagt in så att jag får SMS och mail när jag har en reservation att hämta eller att mina böcker snart måste lämnas in.

Kumla bibliotek, som är mitt närmsta bibliotek, erbjuder inte dessa tjänster (och tar dessutom 5:- per reservation, i Örebro får man reservera gratis), och därför använder jag stället Örebros bibliotek.

Hur ser det ut på era bibliotek – används de funktioner för sms och e-post som idag finns tillgängliga i de flesta bibliotekssystem? Hur viktig är denna tillgänglighet på ditt bibliotek?

One thought on “Bibliotekens tjänster och unga

  1. Hej!

    Jag vill verkligen tipsa om att läsa kommentarerna till Gustavs eget blogginlägg. Det blir så uppenbart hur värdefullt det är med användarfeedback och diskussioner kring alla utvecklingsfrågor. Och i det citatet som du valt finns mycket intressant att begrunda!

Kommentarer inaktiverade.