ViLäser om bokbloggar

Jag ser fram emot nästa vecka. Då ska första numret i min prenumeration på ViLäser dyka upp i brevlådan. Hoppas jag hinner få den innan jag åker iväg till Grekland på höstsemester!

ViLäser slår mig som en mycket biblioteksvänlig tidskrift, bland annat lyfts ett bibliotek fram i varje nummer. I kommande nummer får Siska Humlesjö (Högsbo bibliotek)  fronta för bokbloggarna. Blir lite uppspelt över att det länkas till flera biblioteksbloggar från ViLäsers webbplats, bl a min. Andra favoriter jag kan se där är Eriks axplock (Erik) och Librarianishish (Henri) samt Tchoupitoulas (f d Bokhora Caroline).

Nu betraktar jag ju inte den här bloggen som en bokblogg i regerätt mening. Ibörjan (2007) var det mer bokrecensioner än nu. Jag läser i ett konstant flöde, men ganska lite böcker. Tvyärr, får jag väl säga. För jag gillar verkligen bokformatet. Men har jag blivit så förskräckligt kräsen, och så förknippar jag nog läsandet alltför mycket med jobb (från alla år som bibliotekarie), så det blir inte alltid avkopplande för mig att läsa.

Här en bild jag tog på en annons i ViLäser i våras. Det står ju Fråga biblioteket i annonsen!🙂

Uppdatering samma kväll: Tidningen har redan kommit!🙂