Sociala medier på biblioteken – hur gör man?

Det var vad dagens evenemang med Elin Nord och Siska Humlesjö handlade mycket om. Jag hade bjudit in dem till Regionbibliotek Stockholm för att de skulle delge sina erfarenheter och kunskaper och för att vi andra (drygt 25 deltagare från skiftande bibliotek) samtidigt skulle kunna diskutera hur vi kan arbeta med den sociala webben på våra bibliotek.

Det ultimata skulle förstås vara om jag sammanfattade alltihop i det här blogginlägget! Det kommer jag dock inte att göra, utan hoppas att det bloggas lite om den här eftermiddagen på andra håll. Eller att det bloggas från de platser (t ex Skåne) som Elin & Siska kommer att besöka den närmsta tiden för att berätta om sitt arbete. Jag är för trött och nu har jag dessutom semester.  Men det var en rolig och givande eftermiddag och jag tror att de flesta av oss fick med oss något hem!

3 thoughts on “Sociala medier på biblioteken – hur gör man?

Kommentarer inaktiverade.