A Librarian’s 2.0 Manifesto tre år senare

Det är snart tre år sedan som Laura Cohen publicerade sitt Librarian’s 2.0 Manifesto, om förhållningssättet hos bibliotekarier som verkar i en modern och föränderlig värld. Jag har förstått att alla inte känner till manifestet och jag undrar samtidigt hur många konkreta exempel jag kan hitta på hur manifestet så att säga manifesterar sig i praktisk verklighet på biblioteken.

Därför har jag tänkt göra en liten serie här på bloggen, där jag skriver ett inlägg om varje punkt och kollar av hur läget ser ut egentligen. Är manifestet relevant? Arbetar vi redan så som manifestet föreskriver, eller skulle vi rentav kunna använda det som en ledstjärna? Kanske är det något jag kommer fram till under de kommande veckorna… Hursomhelst, kul att göra en liten bloggserie ändå. Jag börjar med presentationen av manifestet i sin helhet, bl a genom den här danskproducerade filmen.

2 thoughts on “A Librarian’s 2.0 Manifesto tre år senare

  1. Pingback: A Librarian’s 2.0 Manifesto – punkt 1 « BiblioBuster

  2. Pingback: A Librarian’s 2.0 Manifesto – Punkt 2 « BiblioBuster

Kommentarer inaktiverade.