Kom till InfoTrender! Lite namedropping.

I november blir det mycket att göra, precis som det har varit i oktober, september, osv… Jag kommer att delta i InfoTrender för första gången och roligt nog ska jag själv få prata. Till exempel med er som kommer dit. Det jag vill diskutera är framförallt Fråga bibliotekets i dagsläget oklara framtid. Många idéer finns om hur en virtuell referenstjänst för nationella målgrupper skulle kunna se ut och fungera. Jag tror och hoppas att det finns fler än jag och mina närmaste medarbetare som är intresserade av frågan! Det handlar ju t ex om vilken bild av bibliotek som vi vill ge till människorna och vad biblioteken vill uppnå tillsammans.

I övrigt ska det bli spännande att lyssna till övriga föredragshållare: Pelle Snickars, Stefan Pålsson, Elena Maceviciute, Joakim Jardenberg, Peter Alsbjer, Linnea Sjögren, Annsofie Oscarsson och Peter Almerud. Dessutom streamad föreläsning av Leo Babauta. Hoppas vi ses där!

2 thoughts on “Kom till InfoTrender! Lite namedropping.

  1. Jag hade gärna åkt, men tycker SFIS konferenser är för dyra. Ska man dessutom lägga till resor och hotell, ja, då är det för mycket t o m för mig, som älskar att åka ut och nätverka. Lite kul är det ju att de lagt en utbildning i scenarioplanering dagen efter konferensen. Den hade jag också gärna gått på, men det finns ju MASSOR så här års, både i Sverige och utomlands. Vi har ett smörgåsbord av konferenser, kurser, seminarier och föreläsningar att plocka ifrån. Hoppas så många som möjligt tar chansen och GÖR det också! Ut och nätverka!

  2. Jag håller med dig Moniqa, hade jag arbetat som ”vanlig” bibliotekarie hade jag nog inte fått åka pga kostnaden.

    Och ja, det finns verkligen ett smörgåsbord av konferenser nu! Nästan lite för många i tider då biblioteken har slut på pengar för året…

Kommentarer inaktiverade.