Tankar om framtiden

Imorgon är det tänkt att jag ska prata om Fråga bibliotekets framtid på konferensen Infotrender i Göteborg. Det är alltid lite svårt att prata om framtiden, vad det än gäller. 

Det man kan göra är att se vad som händer omkring oss just nu och tänka igenom vad det kan betyda för vad vi vill göra i en tänkbar framtid.

För det finns ju många tankar, även när det gäller framtiden för virtuellt referensarbete, och det är det jag tänker prata om. Och så vill jag ha hjälp av alla kloka personer som jag hoppas vill komma till min workshop imorgon. Hur tänker vi, vad vill vi på biblioteken?

För den som inte kan komma imorgon eller är allmänt nyfiken, finns min presentation att titta på här.

4 thoughts on “Tankar om framtiden

  1. Kloka och intressanta reflektioner. Jag skulle gärna byta några tankar med dig inför en workshop i början av december. Jag är inbjuden till Berlin, att prata ”framtid” i samband med stadens planer på att bygga ett 70,000 kvm nytt Stadsbibliotek.
    /inga

Kommentarer inaktiverade.