Veckan som gick

Förberedelserna inför projektet Sociala medier fortsätter. Efter ett utskick till studieförbunden i Stockholms län och uppmärksamhet på Ning:en Dela har tillströmningen av nya medlemmar till kursen ökat kraftigt. Jag gjorde även ett inlägg på Biblist med länk. Och då har vi faktiskt inte börjat marknadsföra kursen ännu! Kursen ska starta officiellt den 1 mars. Sociala medier är ett regionalt delprojekt inom IKT-lyftet, folkbibliotek och folkbildning samverkar mot de digitala klyftorna.

Annars dominerades veckan av två dagars internat med DIK:s förbundsstyrelse i Saltsjöbaden. Mycket att lära för mig som är ny, och det känns som en spännande och rolig grupp att lära känna. Då räknar jag också in de som arbetar på DIKs kansli. Nästa vecka blir det arbetskonferens med DIKs delföreningar – de som ska avvecklas – under två halvdagar.

Märker att jag ibland väljer Twitter framför bloggen, som ett sätt att kommunicera något när jag inte tycker mig ha tid att skriva en längre text. Från början tyckte jag att mikroblogg och blogg inte var utbytbara, då det är så olika sätt att kommunicera. Men tydligen har det blivit så ändå ibland.