Föreläsning om sociala medier och bibliotek

Imorgon kommer jag att hålla en av mina föreläsningar om sociala medier och hur bibliotek kan använda sig av dem och hur de påverkar biblioteken och oss som arbetar med bibliotek. Det blir i Sundsvall på Bibliotekföreningens regionala möte. Joacim Hansson kommer också att föreläsa, det är roligt bl a eftersom han examinerade min magisteruppsats för 10 år sedan. Detta är en av ganska många föreläsningar som jag gör.

Som jag skrivit i ett tidigare inlägg försöker jag gå över till att använda mer bilder än tidigare (mindre text), vilket gör att presentationen inte säger så mycket ryckt ur sitt sammanhang. Det är alltså nödvändigt att höra mina ord muntligt samtidigt. 😉

Här är den i alla fall. Se länken.

7 thoughts on “Föreläsning om sociala medier och bibliotek

  1. Jag tycker ändå att presentationen gav en del inspiration, även utan den muntliga presentationen till. Lycka till imorgon!

    Kul också att se exempel på en mer bildbaserad presentation. Vill själv försöka sträva åt det hållet.

Kommentarer inaktiverade.