Vill du jobba med mig och mina kollegor?

Regionbibliotek Stockholm söker en utvecklingsledare med inriktning barn och ungas roll i det samtida och framtida biblioteket. Legenden i sin egen tid, vår kollega Lena Lundgren, går i pension i början av nästa år. Det går inte att söka efter en ”ny Lena”, men om du tycker att följande formuleringar appellerar till dig så kanske just du ska söka?

Biblioteksverksamheten förändras idag mycket snabbt. Ett bibliotek är lika mycket ett virtuellt som ett fysiskt bibliotek. Detta ställer höga krav på de personer som arbetar vid biblioteken. Både verksamheten och personalen måste ha en hög utvecklingspotential.

En särskilt viktig roll har barnbiblioteket. Barn och unga är prioriterade vid länets kommunbibliotek och barn befinner sig alltmer i ett varierande medielandskap vilket är en stor utmaning för våra bibliotek.

[- – -]

Du har meriter från barn- och ungdomsverksamhet och projektledarskap och du bör ligga i framkanten vad gäller medie- och webbutveckling. Ledarskapserfarenhet är en merit. Du är reflekterande, analytisk, strategisk och drivande.

Läs hela annonsen här >>

Door to the Happiness! by ToniVC on Flickr / CC by nc nd 2.0

Door to the Happiness! by ToniVC on Flickr / CC by nc nd 2.0

One thought on “Vill du jobba med mig och mina kollegor?

  1. Pingback: Tweets that mention Vill du jobba med mig och mina kollegor? « BiblioBuster -- Topsy.com

Kommentarer inaktiverade.