Digital Art Center i Kista

Den senaste tiden har jag haft möjlighet att tillbringa tre dagar på Digital Art Center (DAC) i Kista, en inspirerande miljö för var och en som besöker den. Jag tänkte skriva ett kort inlägg för att fler ska få möjlighet att upptäcka den här speciella resursen.

Dagens DAC är ett slags prototyp på ett kommande centrum för digitala upplevelser i stadsdelen Kista i Stockholm. Möjligheter till samverkan mellan näringsliv, utbildning, forskning och människor som bor i Kista ska skapas här. Idag är bl a Stockholms stadsbibliotek medfinansiär till detta centrum och har en utmärkt förespråkare i Åke Nygren. På DAC kan man bl a testa olika spel som överbrygger gränserna mellan fysisk och virtuellt. Man kan hålla möten där och man kan delta i experimentverkstäder, med mera. Jag kan verkligen rekommendera ett besök! Varje gång som jag har åkt därifrån har jag haft med mig en känsla av att det mesta är möjligt. Några bilder från DAC.

DAC

Syntjunta

Mindball

One thought on “Digital Art Center i Kista

  1. Pingback: Tweets that mention Digital Art Center i Kista « BiblioBuster -- Topsy.com

Kommentarer inaktiverade.