Här är beviset

Människan kom till jorden från rymden, det var väl det jag visste! Det var 1890, ungefär.

”Remix 002 for Raä” av Karl Nilsson på Flickr / CC by nc sa 2.0

Ingen har väl missat Recreate Culture, ett initiativ på Flickr där gamla bilder från ffa Riksantikvarieämbetet omskapas på nya och oväntade sätt. Läs mer på initiativtagaren Maja Larssons blogg! Jag tycker att sådant här är otroligt roligt och jag önskar SÅ att jag var duktigare på att photoshopa själv. Visst är det en poäng i att kunna återanvända kulturarvet på ett kreativt sätt? Tack vare digitalisering och sociala medier.

5 thoughts on “Här är beviset

  1. Hej!

    Tack för att du sprider information om gruppen. Vi hoppas såklart att den växer och att den framöver också utgår ifrån andra minnesinstitutioners fria bildsamlingar. Vidare att den väcker uppmärksamhet, skapar debatt och i sig konkret kan visa vad som kan komma ur tillgängliggörandet.🙂

  2. Pingback: Kulturarvet är ditt och mitt « BiblioBuster

Kommentarer inaktiverade.