Kulturarvet är ditt och mitt

Såhär kan man göra med bilder från vår historia, där upphovsrätten har gått ut.

Jag blev så inspirerad av projektet Recreate Culture (se tidigare inlägg) att jag bara var tvungen att se om jag kunde göra ett montage på egen hand. Och det var ju inte så svårt, när jag väl hade kollat lite på nätet hur andra har gjort, se t ex hos Jojo Falk. Plus att jag har tillgång till bildredigeringsprogrammet Photoshop. Nu är det bara att träna så att jag blir bättre på att göra fotomontage.

Gillar att man kan lära sig nytt hela livet!


Remix av ”Visby, Gotland, Sweden” av Anna-Stina Takala på Flickr / CC by 2.0

Eller så var det helt enkelt så att det en gång i tiden gick omkring gigantiska katter på gatorna i Visby. Den versionen är lite mer spännande.

3 thoughts on “Kulturarvet är ditt och mitt

Kommentarer inaktiverade.