Kramp!

Den fd(?) bloggande bibliotekarien

Den fd(?) bloggande bibliotekarien

Jag har alltså bloggkramp. Det är orsaken till att det nästan aldrig kommer några inlägg på den här bloggen längre.

BiblioBuster har från början varit min personliga blogg om biblioteksfrågor, driven på fritiden utanför mina jobbåtaganden. Jag är genuint intresserad av bibliotek. Att få arbeta med biblioteksfrågor på nationell och regional nivå, som jag gör i mitt jobb, är ett fantastiskt privilegium. Men jag har kommit till punkten där jag tycker mig ha sagt allt det där som är viktigt för mig. Inte nödvändigtvis är det sagt på den här bloggen, men på andra bloggar, på twitter och i samtal med andra.

Varje gång jag får en bloggtanke numera så tänker jag att – nej, det där har jag redan skrivit om. Eller – det där har någon annan skrivit mycket bättre. Eller – det kan jag skriva om i en annan blogg. Med över 600 inlägg har jag skrivit en del här. Det mesta är väl sådär lite lagom intressant och läsvärt. Men en del inlägg förvånar mig nästan när jag råkar hitta på dem, de är ju nästan bra.

Det är inte det att jag inte skriver något längre. Jag skriver en hel del, till och med om biblioteksfrågor. Men det skrivs i annat format än som bloggposter. Jag bloggar också nästan varje dag. Men inte om bibliotek. Jag har så mycket annat spännande som händer i mitt liv, som – hör och häpna – känns mycket intressantare.

Min förhoppning är att jag ska hitta tillbaka till den där känslan att det är roligt att blogga om bibliotek. Jag har gått och väntat in den ett tag nu, utan att den har dykt upp. Kan ni hjälpa mig att hitta inspirationen? Om det finns någon därute som vill gästblogga här, så är du varmt välkommen. Den här bloggen har faktiskt kvar en del läsare, trots sparsamt med uppdateringar. Hör av dig!

7 thoughts on “Kramp!

  1. Förstår dig så väl Anna-Stina. Själv kom jag aldrig längre än till 9 poster och ett antal planerade…

  2. Jag är väl inte direkt den som har rätt att lägga sig i men NEJ, jag säger NEJ. Ta gärna en paus men sluta inte blogga. Please. Vad vore svenska bibloggosfären utan Bibliobuster? Dessutom skulle Biblfeed kännas fattigare…😦

  3. Hej.
    Förstår hur du känner dig. Men du har många som läser det du skriver. Reflektioner är till för att upprepas vi som läser tar inte till oss allt. Det du tänker är det som rör sig i vår värld just nu. Din tanketråd ger oss våra vidare tanketrådar.

  4. Anna-Stina,
    du som jag aldrig har träffat IRL, men ändå tycker att jag känner ganska så väl. Inte minst eftersom vi båda är så fascinerade av allt som rör bibliotek.

    Jag vill tacka dig för spännande saker som du har berättat om här i din fina blogg och varmt tack för att jag har fått vara med och diskutera.
    Jag har lärt mig mycket.
    Förlåt att jag ibland diskuterat litet väl mycket, litet väl ivrigt….

    Allt gott som finns i livet (och på biblioteken) önskar jag dig.
    Undrar när vi ska ses i själva verkligheten….

    Tills dess –
    en skön vår med blåsippor och trastens glada sång!
    från
    kollegan
    Lena K E

Kommentarer inaktiverade.