250 fantastiska bibliotekarier på Twitter

Hur hittar man biblioteksrelaterade människor att följa på twitter? Om man t ex är ny på twitter eller av någon anledning vill ge sig i kast med biblioteksbranschen?

Jo, då kan man t ex titta på min lista ”Biblioteksfolk”, där jag sedan drygt två år tillbaka har samlat in de bibliotekarier (och andra biblioteksanställda) som jag följer på twitter. Jag tycker själv att listan är guld för kontakter in i biblioteksbranschen.

Är det så att just du inte finns på listan, men tycker att du borde vara med. Kontakta då mig @BiblioBuster. Över tid har jag sållat bort personer som är inaktiva och det kan ju hända att de blivit aktiva igen. Eller så har jag helt enkelt missat att lägga folk till listan då och då, sorry!

På listan baseras också den tidskrift som automatiskt publiceras dagligen, The Biblioteksfolk Daily.

För övrigt tycker jag som David Lankes, att titeln bibliotekarie är något man kan förtjäna genom goda gärningar…

😉

Bara måste fota dagens strumpor #lila #bibliotekarie av Anna-Stina Takala / CC by 2.0

Bara måste fota dagens strumpor #lila #bibliotekarie av Anna-Stina Takala / CC by 2.0

2 thoughts on “250 fantastiska bibliotekarier på Twitter

  1. Hej alla 251!
    Vilket är vårt ansvar för att dagens 10åringar är så svaga läsare. Vad ska vi göra?
    Är Bokjuryn rätt metod?

  2. Vad roligt att du tar upp läsningen, Lena! Här är verkligen ett område där bibliotekarierna behöver utveckla sin repertoar, tycker jag! Läsning kommer att vara ett fortsatt viktigt område för biblioteken att arbeta med. Du sätter huvudet på spiken. Hur ska vi göra det? Vad mer behöver vi kunna/göra för att arbeta effektivt med denna fråga?

Kommentarer inaktiverade.