Vad är nytt?

Hej, du eventuella och unika läsare. Efter ett halvår i vila funderar jag på att låta den här bloggen väckas till liv igen.

Vad har hänt sedan sist? Jag har till exempel fyllt 40 år, tillbringat en månad i Nigeria och jag har fått en dotter. Särskilt det senare upptar mina tankar och slukar min energi ungefär 95 procent av dygnets vakna och sovande timmar. Det vet alla som följer mig på Instagram eller twitter. Det har inte funnits, eller finns, så mycket tid eller energi kvar för att fördjupa sig i biblioteksrelaterade spörsmål. Jag har väl inte heller tyckt att jag har så mycket mer att säga i ämnet.

Men syftet med att väcka bloggen till liv igen, är att försöka väcka den slumrande Törnrosa, det just nu vilande engagemanget för bibliotek.

Jag befinner mig för tillfället utanför arbetslivet, eftersom jag är föräldraledig. Att få lite distans är kanske inte så dumt, har jag tänkt. Vi får väl se.

Länge har jag tänkt skriva något om min dotters användning av iPad. Fem år fyllda hade hon aldrig använt en dator eller ens sett något Applerelaterat, så det var intressant att se hur hon tog sig an plattan. Mer om det blir det alltså förhoppningsvis lite längre fram.

One thought on “Vad är nytt?

Kommentarer inaktiverade.