KB-mannens öde fascinerar

Nu blir det film av den sk KB-mannens liv. Det vill säga den person som var chef för handskriftsavdelningen under ett antal år och som till sist avslöjades med att stjäla och sälja värdefulla verk. Det blir någon typ av dramaserie, om man får tro SvD. Gustaf Skarsgård ska spela huvudrollen. ”Bibliotekarie och playboy”, som Expressen skrev när det begav sig. Skarsgård är inte porträttlik, vilket nog är bra.

När vi ändå är inne på ämnet bibliotekarier och film. Vilken skådis skulle du vilja spelade dig i en film om ditt bibliotekarieliv? Det är ett svårt val, men jag skulle nog välja någon fransk aktris , typ Juliette Binoche!

Läs mer i BiblioBuster om KB-mannen.

4 tankar om “KB-mannens öde fascinerar

  1. Jag kan tänka mig Jack Black i rollen som mig som bibliotekarie. Tycker han meriterade sig genom en briljant insats i Be kind rewind. Kanske Henrik Dorsin kunde passa in i en svensk re-make?

  2. Eftersom Grace Kelly är död måste det nog bli en animerad film istället. I så fall kan jag tänka mig att se ut som den svarta spökplumpen i Spirited Away. Jag frestar låntagarna med pengar och slukar de som är giriga.

Kommentarer inaktiverade.